Malo, a veliki problem
Mikroplastika je odavno postala globalni problem za okoliš. Sitne čestice plastike, manje od pet milimetara, dospijevaju na različite načine u zrak, tlo i vodu. Posebno su pogođeni mora i rijeke, gdje mikroplastiku unose životinje, čime se narušavaju ekološki ciklusi. Mikroplastika se može pronaći, naprimjer, u kozmetici, tekstilu, pa čak i u hrani.
Mi u dm-u smatramo da je dio naše poslovne odgovornosti aktivno izbjegavati mikroplastiku, kako u proizvodima dm robnih marki tako i u ambalažnim rješenjima. Cilj nam je minimizirati utjecaj proizvoda na okoliš te kupcima ponuditi održive alternative.
Izbjegavanje mikroplastike u dm robnim markama
Još od 2014. godine dm u svojim robnim markama, poput pilinga, gelova za tuširanje ili šampona, dosljedno izbjegava korištenje čvrste mikroplastike. Umjesto toga, koriste se prirodni ili biorazgradivi sastojci kao što su silicijev dioksid, celuloza ili mljevene ljuske orašastih plodova.
Također, u dekorativnoj kozmetici, kao što su sjene za oči ili puder, mikroplastika se, gdje god je to moguće, zamjenjuje ekološki prihvatljivijim alternativama.
Poseban fokus stavljen je i na otopljene sintetičke polimere koji se koriste kao vezivna sredstva u recepturama. Iako se ti spojevi ne svrstavaju u standardnu definiciju mikroplastike, dm nastoji postupno smanjiti njihovu upotrebu u proizvodima dm robnih marki i zamijeniti ih održivijim varijantama.
Budući da je transparentnost čvrsto ukorijenjena u načelima naše poslovne zajednice, proizvodi dm robnih marki jasno su označeni kao „bez mikroplastike“ – kako na ambalaži, tako i u opisima proizvoda na dm online shopu. Time dm kupcima nudi dodatne informacije i potiče svjesnije potrošačko ponašanje.
Osim toga, dm učestvuje u raznim dijaloškim formatima i istraživačkim inicijativama kako bi dao aktivni doprinos razvoju i poticanju alternativa mikroplastici.
Zajedno protiv bacanja otpada (littering)
Bacanje otpada u okoliš – poznato kao littering – također je veliki problem koji ne šteti samo prirodi nego i našim gradovima, parkovima i vodenim tokovima. dm aktivno se zalaže protiv bacanja otpada kroz edukaciju, održivo oblikovanje asortimana i suradnju s partnerima. Kroz ciljane informacije u trgovinama i putem kanala na društvenim mrežama, dm podiže svijest svojih kupaca o odgovornom korištenju resursa te ih poziva da preuzmu odgovornost za zajednički okoliš.