Za bolje sutra. Zajedno - dm
Svjesna i savjesna upotreba vode
vrijeme čitanja: min
Potrošnja vode

Svjesna i savjesna upotreba vode

Voda je jedan od najdragocjenijih resursa naše planete – i istovremeno jedan od najugroženijih. Prema UN-ovom izvještaju o vodi iz 2020. godine, ljudi danas troše šest puta više vode nego prije 100 godina. Rastući troškovi, klimatske promjene i sve veći zahtjevi čine odgovorno upravljanje vodnim resursima poslovnom obavezom. dm se zato zalaže za učinkovitiju potrošnju vode i očuvanje ovog dragocjenog resursa za budućnost.

Svaka kap je važna

Bilo da je riječ o pasti za zube, šamponu ili sredstvima za čišćenje – mnogi proizvodi postižu svoju učinkovitost tek kada se koriste u kombinaciji s vodom. Upravo zbog toga svjestan pristup vodi postaje posebno važan. U našim internim procesima voda se uglavnom koristi u sanitarnim čvorovima i kuhinjama, što predstavlja relativno mali dio u poređenju s cijelim lancem vrijednosti, uključujući proizvodnju kod dobavljača i potrošnju proizvoda kod korisnika. Ipak, svjesno upravljanje vodnim resursima je neizostavno. Prepoznavanjem mjesta gdje se voda koristi, možemo doprinijeti zaštiti naših vodnih resursa – na korist okoliša i dm-a.


Praćenje potrošnje vode

Održivo upravljanje vodom ima ključnu ulogu u dm-u – kako u proizvodnji, tako i u korištenju proizvoda. Identificirano je ukupno 20 skupina proizvoda koji se ne mogu koristiti bez vode. Posebno intenzivni potrošači vode su proizvodi poput gelova za tuširanje, šampona ili deterdženata. Samo ovi proizvodi godišnje troše oko 392 miliona* kubnih metara vode. Ciljanim analizama dm potiče ekološki prihvatljivije alternative i sarađuje s partnerima u lancu vrijednosti kako bi smanjio potrošnju vode tokom korištenja proizvoda. Tako dm korak po korak čini svoj asortiman resursno učinkovitijim.

*Odnosi se na potrošnju vode svih prodanih proizvoda u dm prodavnicama u Njemačkoj tokom 2023. godine,

Manje vode, više odgovornosti

dm preuzima odgovornost za svjesno korištenje prirodnih resursa. Usmjerenim mjerama doprinosimo smanjenju potrošnje vode u cijelom lancu vrijednosti – kako u prethodnim procesima, poput dobivanja sirovina, potrošnje energije i vode tokom proizvodnje te transporta, tako i u kasnijim fazama, odnosno potrošnji vode krajnjih korisnika. Kako to postići? Edukacijom i podizanjem svijesti!

dm proizvodi pod „vodenom lupom“

dm analizira potrošnju vode u prethodnim fazama lanca vrijednosti ekološkim procjenama vrijednosti proizvoda, posebno za ProClimate proizvode. Naprimjer, Denkmit nature sredstvo za pranje suđa troši oko 35 posto manje vode po preporučenoj dozi u poređenju s Denkmit nature Ultra Lavanda sredstvom. Ova saznanja pomažu proizvodnim partnerima da unaprijede razvoj proizvoda i u standardnom asortimanu. Osim toga, dm kontinuirano prikuplja informacije o postojećim i planiranim mjerama za smanjenje potrošnje vode. Pozitivno je što je gotovo 80 posto proizvodnih partnera u kategorijama pranja i čišćenja već implementiralo mjere za smanjenje potrošnje vode, dok je u kategorijama za njegu kose i tijela to učinilo preko 60 posto.

Praktični savjeti za kupce

dm na svojim proizvodima pruža informacije o svjesnom korištenju vode i daje savjete za štednju vode pri korištenju proizvoda, što istovremeno štedi novac. Naprimjer, na pakovanjima dmBio čajeva stoji savjet: „Zagrijte samo onoliko vode koliko je potrebno“, dok na gelovima za tuširanje piše: „Zatvorite čep, isključite vodu – za dobrobit okoliša“. Ove naizgled male upute imaju veliki učinak – kako za kupce, tako i za okoliš. Svjesna potrošnja i štedljivo doziranje pomažu u smanjenju potrošnje vode.